Saturday, May 28, 2011

Ulama Pas digesa 'siasat' Anwar cari kebenaran

sekadar hiasan


KUALA LUMPUR 27 Mei - Golongan ulama Pas digesa melakukan siasatan sendiri berhubung beberapa skandal didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim agar parti itu boleh menyatakan pendirian sebenar terhadap kepimpinan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Nakhaie Ahmad berkata, sekiranya Pas tidak memperakui siasatan polis, pendakwaan di mahkamah serta sumpah laknat oleh Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Mohd. Saiful Bukhari Azlan, parti itu terutama golongan ulama perlu melakukan siasatan untuk mencari kebenaran.
Menurutnya, siasatan itu perlu dilakukan demi keadilan kepada golongan ulama, profesional dan penyokong Pas yang mendokong cara kepimpinan menurut lunas Islam.

"Jika benar Anwar terlibat dalam skandal-skandal yang didakwa ke atasnya termasuk yang terbaru video (seks), Pas perlu menyatakan pendirian rasmi mereka terhadap kerjasama parti itu dengan PKR dan DAP yang diterajui Anwar.
"Sekiranya Pas tidak memperakui siasatan polis, kes mahkamah serta sumpah laknat oleh Shazryl Eskay dan Mohd. Saiful Bukhari, maka parti itu terutama golongan ulama perlu lakukan siasatan sendiri ke atas Anwar," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin yang mendakwa Anwar kini takut dengan penerimaan golongan ulama dalam Pas terhadapnya, selepas pelbagai salah laku beliau didedahkan kebelakangan ini.

Zulkifli seterusnya mendakwa, Anwar kini mengarahkan pemimpin serta ahli Pas yang cenderung menyokong beliau untuk merancang gerakan menghakis penguasaan golongan ulama dalam parti itu, ekoran pemilihan Pas yang akan berlangsung minggu depan.

Nakhaie berkata, golongan ulama dalam Pas mempunyai peranan penting untuk mencari kebenaran mengenai perilaku Ketua Pembangkang itu bagi menyampaikan mesej yang selari dengan tuntutan Islam.

Jelas beliau, salah satu tuntutan dalam ajaran Islam adalah memastikan seseorang pemimpin itu dilihat bersih dan terpelihara daripada sebarang tohmahan.

"Seseorang pemimpin bukan sahaja perlu bersih tetapi terpelihara daripada tohmahan dan dalam kes ini, Pas perlu menyiasat sendiri, bukannya menolak ataupun menerima tohmahan itu secara membuta tuli demi menjaga kredibiliti Anwar," tegasnya.

pemudatg kata: Semoga Ulama pas mendapat kebenaran yang nyata dan menolak nuar aljuburi dari merosakkan agama, bangsa & negara. Jangan dicampur adok kan dengan politik sempit oleh golongan yang dangkal akal fikirannya. 

Thursday, May 26, 2011

Pemilihan Pas umpama 'dam aji'



KUALA LUMPUR, 25 Mei - Bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Ghazali Ahmad menyifatkan, pemilihan parti itu umpama permainan dam aji.

Ini kerana kata beliau ia bakal menyaksikan pertembungan antara golongan ulama bagi merebut jawatan Timbalan Presiden tetapi dalam masa yang sama menyerlahkan percaturan kumpulan yang condong kepada Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim melaksanakan strategi mereka.

''Saya katakan begitu (umpama dam aji) kerana percaturan kumpulan yang condong kepada Anwar lebih bijak menyusun orang-orang mereka dan hanya 
menunggu masa untuk sampai kepada sasaran,'' katanya.

Bercakap kepada media UMNO Online, Ghazali berkata, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mungkin lemas dengan asakan puak-puak yang 'berkiblatkan' Anwar

Oleh itu, katanya,, Abdul Hadi perlu pantas melakukan sesuatu jika beliau mahu melihat parti itu terus bergerak sejajar dengan laungan bersama kepimpinan ulama.

''Pertembungan antara Nasharudin Mat Isa dengan Tuan Ibrahim Tuan Man sudah pasti akan memecahkan undi golongan ulama dan yang paling selamat adalah Mohamad Sabu dan kita andaikan beliau menang di kerusi berkenaan.

''Seterusnya di kerusi Naib Presiden, Datuk Husam Musa, Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar, kita turut buat andaian mereka mendapat kepercayaan perwakilan dan di situlah kita akan nampak berakhirnya kepimpinan ulama di dalam Pas,'' katanya.

pemudatg kata: Ada apa aku kisah?.... dam haji ke dumb dumb ke, memang mereka semua dah kena dumb pun oleh pok nik. Ikut je cakap pok nik, tapi pok nik tak tahu dia pun dah kena dumb oleh si nuar. Lagi la jadi dumbler.

Wednesday, May 25, 2011

Nik Aziz belum sedia terima cadangan tidak bubar DUN



KOTA BHARU 25 Mei – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, beliau belum bersedia menerima cadangan DAP supaya semua negeri pimpinan pakatan pembangkang tidak membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing jika pilihan raya umum (PRU) diadakan pada tahun ini.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, belum ada keputusan diambil oleh pucuk pimpinan dalam pakatan pembangkang berhubung perkara itu.

Nik Aziz menganggap kenyataan DAP agar tidak membubarkan DUN itu sebagai satu kenyataan bersifat peribadi pemimpin itu, yang tidak mewakili pandangan parti.

"Sesiapa sahaja boleh mengeluarkan pendapat mengikut keperluan semasa dan kepentingan masing-masing.

"Itu adalah pendapat peribadi, saya tidak tahu sama ada ia diputuskan di peringkat pucuk pimpinan parti atau tidak, sebab itu saya sifatkan ia pendapat peribadi,” katanya di rumahnya di Kampung Pulau Melaka, di sini, hari ini. – Bernama

pemudatg kata: Kenapa pulak kata pandangan peribadi, kata dalam pakatan rakyat. Mcm mana plak blh jadi mcm ni? Ni la namanya tidur sebantal, tapi mimpi lain-lain.

Undi golongan ulama berpecah



KUANTAN 24 Mei - Berpecahkah undi golongan ulama bagi jawatan Timbalan Presiden Pas?
Itulah persoalan yang timbul apabila seorang lagi calon daripada golongan berkenaan mengesahkan bertanding jawatan itu pada pemilihan parti bulan depan.

Ia berikutan keputusan Naib Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man mengumumkan kesediaan merebut jawatan Timbalan Presiden yang akan dipertahankan oleh Nasharudin Mat Isa.
Kedua-dua mereka yang merupakan daripada golongan ulama setakat ini akan bersaing bersama wakil golongan profesional, Mohamad Sabu.

Tuan Ibrahim yang merupakan Pesuruhjaya Pas Pahang dalam satu kenyataan hari ini berkata, beliau akur dengan kehendak para perwakilan menerusi jumlah pencalonan yang diterima walaupun selama ini lebih berminat meneruskan kerja-kerja dalam parti sebagai Naib Presiden.
"Kelmarin saya menerima surat rasmi daripada Jawatankuasa Pemilihan parti yang memaklumkan saya mendapat pencalonan untuk dua jawatan iaitu timbalan presiden dan naib presiden.

"Setelah melihat kepada jumlah pencalonan untuk jawatan timbalan presiden lebih besar maka saya memutuskan memilih pencalonan untuk jawatan timbalan presiden dengan hati yang terbuka dan menyerahkannya kepada perwakilan untuk membuat keputusan," katanya melalui kenyataan yang disiarkan dalam blognya.

Menurut Tuan Ibrahim, beliau tidak bercadang menyatakan jumlah pencalonan yang diterima sebaliknya menjelaskan jumlah tersebut memerlukan beliau memikirkan sedalam-dalamnya sebelum membuat sebarang keputusan.

"Sebagai seorang pekerja parti, saya melihat keadaan ini sebagai kehendak sebahagian daripada ahli parti di peringkat akar umbi yang perlu dipertimbang, dihormati dan tidak boleh diketepikan begitu sahaja," ujarnya.

Dalam pada itu, Tuan Ibrahim turut mengucapkan terima kasih kepada kawasan-kawasan yang telah mencalonkan beliau sewaktu mesyuarat di peringkat bahagian.

"Dengan rendah diri, saya sedar saya bukanlah calon terbaik berbanding calon-calon lain yang jauh lebih layak daripada saya dengan pengalaman perjuangan yang panjang serta pengorbanan yang hebat untuk parti sejak sekian lama," jelasnya.

pemudatg kata: Kata ada demokrasi dalam pas pis pus.....Biar lah semua bertanding.....Baru la gentleman

Tuesday, May 24, 2011

Kerajaan perlu bertanggungjawab kepada rakyat - TPM



MUAR 24 Mei - Walaupun menyedari kajian semula dasar pemberian subsidi akan menyebabkan kerajaan tidak popular dalam kalangan rakyat, langkah itu perlu dilakukan kerana ia merupakan sebuah kerajaan yang bertanggungjawab, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata, sebagai sebuah kerajaan yang bertanggungjawab ia perlu menguruskan pembangunan dan ekonomi negara dengan betul untuk mengelak rakyat menanggung beban lebih teruk pada masa depan.

"Apa sahaja yang membabitkan penambahan kos kepada rakyat, ia akan menyebabkan kerajaan tidak popular. Walaupun kita mahu popular, tetapi pada masa yang sama kita juga perlu bertanggungjawab kepada rakyat,” katanya di Pagoh hari ini.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri majlis ramah mesra dengan penduduk Kampung Tulang Gajah dan menerima borang keahlian UMNO daripada penduduk Orang Asli Kampung Sentosa.

Muhyiddin, yang juga Timbalan Presiden UMNO berkata, pengurusan ekonomi dan kewangan yang betul akan memastikan Malaysia tidak mengikut jejak beberapa negara Eropah yang ekonominya mengalami masalah. - Bernama

Monday, May 23, 2011

Bung nuar oh...Bung Nuar......Ingat lah Bung...

Video Terhangat di ruang bloggers........

satu lagi produk berkualiti Bung Nuar.....
video

Kredit kepada 1peluru.blogspot.com

Sunday, May 22, 2011

YB Gobala mengamok Sakan kat Nuar di Flat Sri Berembang Pelabuhan Klang

Foto-foto sessi Ceramah SSDE di Flat Seri Berembang Pelabuhan Klang

Terkedu Nuar tgok banner nih....Ambik ko Nuar...
Tarikh: 21 Mei 2011


Walaupun tetamu jemputan belum tiba, tetapi ruang kerusi didalam khemah telah penuh 
Antara tetamu yang hadir Dato Mazlynoor, Dato Teh Kim Poh, wakil MIC turut serta
Cayo-cayo.....telanjang bulat si Nuar kena....
Celako celako celako Nuar...

Realiti hari ini


Oleh Bisik-Bisik Awang Selamat


BEBERAPA isu kebelakangan ini menyaksikan Utusan, ditekan dan difitnah oleh banyak pihak terutama DAP dan PKR. Serangan persepsi terhadap akhbar tersebut menjadi-jadi bagi membangkitkan kebencian orang ramai. Strategi tersebut sebenarnya diperhebatkan pada era pasca pilihan raya umum 2008. Landskap politik baru menjadikan pembangkang terutama parti paling rasis iaitu DAP, ke hadapan dalam rentak tari politik, lalu menyebabkan kita asyik terperangkap dalam banyak situasi.

Apatah lagi aspirasi DAP dan PKR dinyalakan dengan maraknya oleh beberapa akhbar bahasa ibunda, Malaysian Insider dan Malaysiakini. Bibit-bibit pencerobohan terhadap perlembagaan dan asas kenegaraan semakin digerakkan. Ternyata gelombang asakan itu kian kuat. Maka Utusan yang menjadi benteng mempertahankan perlembagaan, dijadikan sasaran.

Sebab itu, Awang tidak hairan jika Utusan secara berterusan dihentam dan diburuk-burukkan oleh media tertentu termasuk Sin Chew. Awang terima semuanya dengan senyuman tetapi tidak akan tunduk.

Lalu Awang teringat sebuah buku bertajuk They dare to speak out tulisan Paul Findley. Buku lama itu antara lain memaparkan bagaimana ada pihak tidak boleh ditegur walaupun apa yang mereka lakukan itu adalah salah dan berbahaya. Minoriti menjadi lebih kuat daripada majoriti. Mereka tidak boleh disentuh apalagi disanggah meskipun atas tuntutan demokrasi.

Mereka sahaja yang kononnya benar dan mesti kelihatan benar walaupun hakikatnya tidak. Rangkaian dan pengaruh mereka makin kuat hari demi hari. Apabila kita bersuara maka tindak balas mereka luar biasa. Inilah realiti yang melanda Malaysia pada hari ini.

Sampai bila kita harus membenarkan persekitaran sebegini? Persoalan itu wajar direnungkan bersama sambil mencari penyelesaiannya jika tidak mahu dihentak rasa penyesalan kemudian hari.

Thursday, May 19, 2011

Cabaran Buat Anwar sekeluarga

Cer cite...Cer cite...Cer cite..!
KUALA LUMPUR 18 Mei - Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama isteri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail serta anaknya, Nurul Izzah didesak melakukan empat perkara asas bagi membersihkan nama ketua pembangkang itu.


Empat perkara tersebut ialah:

  • Melakukan sumpah laknat menafikan Anwar bukan lelaki dalam video seks.

  • Menjalani ujian poligraf bagi membukti mereka tidak berbohong.

  • Menyaman Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

  • Tuduh Shazryl Eskay sebagai pembohong.


  • Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor berkata, jika empat perkara asas tersebut dilakukan, tiga anak-beranak berkenaan tidak perlu lagi bersusah-payah mengelilingi negara.

    Bagaimanapun, beliau hairan mengapa tiga beranak itu begitu takut untuk melakukan empat perkara asas tersebut sedangkan semua mereka sedar jika dilakukan ia akan memberi keuntungan politik yang cukup hebat kepada Anwar.

    “Mengenali Anwar ini bukan cara dia. Anwar sudah pasti akan menyahut seruan dan cabaran supaya melakukan empat perkara asas ini jika beliau tidak bersalah. Paling tidak Anwar akan melakukan salah satu daripadanya.

    “Namun, sehingga hari ini bukan sahaja Anwar tetapi Dr. Wan Azizah dan Nurul Izzah juga tidak berani untuk melakukannya. Jika tidak bersalah mengapa takut,” katanya dalam satu kenyataan kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

    Dalam pada itu, Ezam berkata, rakyat kini boleh menilai dengan mata dan fikiran mereka sendiri, mengapa seseorang yang mendakwa dirinya tidak bersalah begitu takut untuk menyahut cabaran semudah itu, sedangkan maruahnya dicaci.

    Katanya, Anwar sekeluarga hanya mampu dan berani menyalahkan pihak lain dalam skandal video seks tersebut tetapi ia tidak memberi kesan selagi persoalan pokok mengenai empat perkara asas tersebut tidak disahut dengan tindakan.

    “Mereka hanya mampu bersandiwara kononnya ini satu konspirasi. Mereka cuba meraih simpati dengan tangisan dan air mata tetapi Anwar lupa rakyat sudah meluat dengan sandiwara lapuk ini,” jelasnya.

    pemudatg kata: Memang tak berani punya, kalau tak benar semua benda yang didakwa oleh orang lain tu tak betul, lama dah mereka semua buat benda yg kat atas semua tu. Tapi yang peliknya, Nuar anak beranak berani plak mendakwa itu ini semua benda yang dibuat oleh Kerajaan BN tak betul. Tapi bila bab salah laku seks dan sebagainya, takut la pulak....Jadi renung-renungkan dan buat keputusan untuk tidak menyokong pakatan haram ini !

    Wednesday, May 18, 2011

    Anwar kekal sebagai punaisihat ekonomi Selangor...?

    Punai i memang sihat....cayo cayo cayo


    SHAH ALAM 18 Mei - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim kekal sebagai Punaisihat Ekonomi Negeri Selangor walaupun menghadapi pertuduhan liwat di Mahkamah Tinggi.

    Yes....i like it.

    "Tak ada kena mengena. Saya fikir peranan punaisihat ekonomi berkaitan dengan kegiatan ekonomi dan kewangan tapi saya fikir dalam kes ini peranannya adalah berbeza sama sekali,” katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Kerajaan Negeri di sini hari ini.

    Beliau ditanya sama ada jawatan Anwar itu akan dikaji semula berikutan perbicaraan kes liwat yang dihadapinya dan isu rakaman video seks yang didakwa melibatkan seorang pemimpin pembangkang mirip Anwar.
    Di KUALA LUMPUR, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, Anwar akan kekal sebagai pemimpin pakatan pembangkang.

    "Tiada pengganti pemimpin pembangkang dan ia tidak perlu selagi beliau masih seorang MP (Anggota Parlimen) beliau masih pemimpin pembangkang,” katanya kepada pemberita di sini.

    Isnin lalu, Mahkamah Tinggi memerintahkan Anwar, yang juga Anggota Parlimen Permatang Pauh dan penasihat Parti Keadilan Rakyat, membela diri atas dakwaan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, tiga tahun lalu. - Bernama

    pemudatg kata: Memang selayaknya menjadi punai-sihat. Lihat sahajalah punai dia yang sihat. Umur 64 tahun, tetapi masih sihat walafiat punainya....tak gitu? 

    Tuesday, May 17, 2011

    Mana lu mau lari hahh.....Nuar gi Indonesia lagi..

    Mana mau lari hah....?


    KUALA LUMPUR 16 Mei – Tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dikatakan ’bercuti’ ke luar negara esok tanpa membawa bersama isteri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, semata-mata untuk menyelesaikan kemelut dalam Angkatan Muda Keadilan (AMK) menimbulkan seribu satu persoalan.

    Kalau yang china doll ni laju je ko ye....tak plak nak lari mnyondol...

    Bekas Setiausaha Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor, Mohd. Nazmi Rosli mendakwa, sepatutnya dalam keadaan tertekan, Anwar perlu mengutamakan Wan Azizah berbanding Shamsul Iskandar Mohd. Akin mahu pun Badrul Hisham Shaharin atau Chegu Bard.

    Sambil mempersoal kenapa Anwar perlu memilih negara berkenaan untuk menyelesaikan masalah antara dua pemimpin AMK itu sedangkan ia boleh dibuat dalam negara, Mohd. Nazmi berkata, ia bukti bahawa Wan Azizah hanya diperlakukan sebagai patung.

    “Saya simpati dan kasihan dengan Wan Azizah. Apa yang dia tidak korbankan demi Anwar tetapi dalam keadaan tertekan akibat pendedahan video seks dan keputusan hakim (bela diri), Anwar sanggup meninggalkan Wan Azizah untuk bercuti di luar negara.

    “Kenapa tidak selesaikan masalah kecil dalam AMK ini di dalam negara? Kenapa tidak menjadikan percutian di luar negara itu sebagai tempat untuk beliau melepaskan tekanan bersama Wan Azizah?” katanya dalam kenyataan kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

    Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Anwar yang dijangka ‘bercuti’ ke luar negara esok yang dikatakan bagi menyelesaikan permusuhan antara Chegu Bard dengan Shamsul Iskandar akibat pergeseran semasa pemilihan parti tahun lalu.

    Permusuhan antara dua pemimpin AMK ini bukan lagi rahsia apabila kedua-dua pihak saling berbalas ‘serangan’ di laman sosial Twitter dan Facebook.

    Monday, May 16, 2011

    Kes liwat: Anwar jadi saksi pembelaan pertama

    Ayoo yoo...Saya kena juga ka? Dey sivaji....mari tolong la...cit podaah


    KUALA LUMPUR 16 Mei - Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka menjadi saksi pembelaan pertama yang akan dipanggil memberi keterangan pada 6 Jun diikuti 25 saksi lain di Mahkamah Tinggi yang dijadual mendengar kes pembelaan itu mulai 6 hingga 30 Jun.

    Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menetapkan tarikh itu selepas menemui kedua-dua pihak dalam kamarnya sejurus selepas beliau memerintahkan Anwar membela diri atas dakwaan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

    Karpal Singh yang mengetuai pasukan pembelaan memberitahu pemberita selain Anwar, mereka dijangka memanggil bekas pegawai perubatan Pusat Rawatan Islam (Pusrawi) Dr. Mohd Osman Abd Hamid dan dua pakar forensik.

    Dr. Mohd Osman merupakan pegawai perubatan pertama yang telah memeriksa Mohd Saiful dan menasihatkannya mendapat rawatan lanjut di hospital kerajaan selepas beliau mengaku telah diliwat seorang “ahli politik berprofil tinggi.” 

    Pakar berkenaan pula ialah Prof Dr. C. Damodaran dari Chennai, India dan Prof. Madya David Lawrence Noel Wells dari Melbourne, Australia.

    Beliau berkata, pihak pembela juga akan menemu bual Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin, Seri Rosmah Mansor yang berada dalam senarai 71 saksi yang ditawarkan oleh pihak pendakwaan. - Bernama

    pemudatg kata: Suruh membela diri pun dah takut. Siap panggil semua balaci-balaci ramai-ramai kat depan mahkamah. Biar je la proses ini berjalan dengan tenang.

    BN boleh rampas empat negeri pembangkang



    PAPAR 15 Mei - Kerajaan Barisan Nasional (BN) diyakini mampu mengekalkan kemenangan besar termasuk merampas kembali empat negeri yang dikuasai oleh pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

    Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, kesungguhan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melakukan proses transformasi dan reformasi telah membuahkan hasil dan ia diterima dengan baik oleh rakyat.

    Menurut beliau, sokongan semula rakyat diterjemahkan melalui kejayaan BN dalam beberapa pilihan raya kecil sebelum ini termasuk di negeri yang dikuasai pembangkang dan terbaru di Sarawak.

    "BN dan UMNO sudah bersedia sepenuhnya terpulang kepada Perdana Menteri untuk tiup wisel. Apa yang penting semua pihak dalam BN perlu bekerja keras tingkatkan sokongan rakyat," katanya.

    pemudatg kata: INSYAALLAH....BN akan merampas kembali negeri-negeri tersebut. Ayuh semua Pejuang-Pejuang bangsa, kita ganyang pakatan haram.

    Sunday, May 15, 2011

    Kuan Yew, Chok Tong bersara

    LKW & CT bersara...memang patut pun ngok...dok umah je la...Apalagi ko nak?



    SINGAPURA 14 Mei – Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yew dan Menteri Kanan, Goh Chok Tong hari ini mengumumkan peletakan jawatan mereka dari Kabinet bagi memberi peluang kepada pemimpin generasi muda menentukan masa depan politik republik ini.

    Pengumuman mengejut itu dibuat seminggu selepas pihak pembangkang meraih kejayaan paling besar dalam pilihan raya umum negara sejak Parti Tindakan Rakyat (PAP) memerintah lebih 50 tahun lalu.
    “Kami telah mengkaji situasi politik masa kini dan memikirkan bagaimana ia akan memberi kesan kepada masa depan.

    “Selepas keputusan pilihan raya lalu yang menyaksikan satu titik perubahan, kami memutuskan untuk melepaskan semua jawatan dalam Kabinet dan memberi peluang kepada menteri-menteri lebih muda untuk mendekati golongan muda dalam menentukan hala tuju negara,” kata mereka dalam satu kenyataan bersama.

    Perdana Menteri, Lee Hsien Loong dijangka membentuk kerajaan baru dalam masa terdekat selepas memenangi pilihan raya pada 7 Mei lalu.
    Walaupun PAP memenangi 81 daripada 87 kerusi yang dipertandingkan, pihak pembangkang buat pertama kalinya berjaya menggoyahkan kekuatan parti pemerintah dengan mengurangkan majoriti undian.

    Kuan Yew, 87, adalah Perdana Menteri Singapura dari tahun 1959 hingga 1990, sebelum digantikan oleh Chok Tong sehingga 2004.
    Kedua-dua mereka memenangi kerusi Parlimen pada pilihan raya 7 Mei lalu dengan PAP memenangi 60 peratus undi, merosot berbanding 67 peratus semasa pilihan raya 2006 dan 75 peratus pada pilihan raya 2004.

    Parti Pekerja pula memenangi enam kerusi, jumlah paling banyak diperoleh parti pembangkang sejak negara ini merdeka

    Edisi Video Warna Bung Nuar Bantai China Doll....Aaaaaauuuwww.

    video

    Terkini latest video edition berwarna Bung Nuar sedang membantai china doll....Fuhhhhhhh...Technicoluring u... Kelas la ko Bung Nuar. Kali ini siap edisi warna......Auuuuuuuuuuwwww. Cayo..lah Bung. Jelas banget deh....Bung. Kok masih ngak mau ceritain dong..... Ayuh....Bung...!

    Auuuuwww...Pink color....Bung Nuar like it...

    Yg pastinya video ini tidak menggunakan pensel warna atau watercolor. Ambik ko Bung Nuar....

    Wednesday, May 11, 2011

    Jasa dan khidmat UMNO bukti kekal relevan



    KUALA LUMPUR 10 Mei - Menganjak ke usia 65 tahun, UMNO diharap akan terus gagah memacu negara serta membela perjuangan bangsa seperti yang pernah dibuktikan sewaktu menuntut kemerdekaan suatu ketika dahulu.

    Bagi para veteran UMNO, segala jasa dan khidmat dicurah parti keramat itu menjadi bukti betapa ia mampu diharapkan dalam membawa rakyat negara ini khususnya kaum Melayu untuk terus memajukan diri dan negara.

    Salah seorang daripadanya, Tan Sri Dr. Abdul Hamid Pawanteh berkata, berasaskan faktor-faktor itu, beliau mahu melihat UMNO terus kekal di atas landasan perjuangan yang dibina sejak penubuhannya pada 1946.

    "Pada usia 65 tahun, UMNO masih kekal relevan kepada orang Melayu kerana kita memerlukan satu platform yang memperjuangkan suara kita secara kolektif," kata bekas Menteri Besar Perlis itu kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Tuesday, May 10, 2011

    Pandi kutty: Anwar kian panik



    KUALA LUMPUR 9 Mei – Sikap sebenar Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang selama ini berselindung di sebalik topeng agama semakin terserlah apabila sanggup menyerang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan gelaran yang tidak sepatutnya.

    Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari berkata, Anwar panik kerana rakyat sudah bijak menilai peribadinya dan semakin menolak kepimpinan beliau yang jelas tidak mempunyai prinsip dan hala tuju.

    “Justeru, Anwar melancarkan pelbagai serangan yang boleh merendahkan keperibadian Perdana Menteri khususnya kepada penyokong tegarnya walaupun ia bertentangan dengan agama serta tatasusila peradaban manusia.

    “Ia adalah usaha terancang dan berterusan Anwar demi melampiaskan nafsu politiknya, meskipun nyata beliau kini semakin kehilangan sokongan termasuk daripada pembangkang sendiri,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Anwar dalam ceramah dengan masyarakat India di Dewan Hamzah, Klang, Selangor Sabtu lalu didakwa menggunakan perkataan kesat dalam bahasa Tamil ke atas Perdana Menteri iaitu pandi kutty yang bermaksud anak babi dalam bahasa Melayu.

    Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor pula mencadangkan kerajaan agar mengambil tindakan tegas ke atas Anwar kerana ketua pembangkang itu sengaja mewujudkan suasana tegang.

    “Anwar kini semakin terdesak, beliau bukan sahaja akan cakap kotor malah akan main kotor. Kerajaan perlu segera tangkap Anwar dan rampas pasportnya kerana saya dapat maklumat daripada sumber terdekat beliau merancang untuk cabut lari selepas menimbulkan huru-hara,” katanya.

    pemudatg kata: Adakah ini sikap bacul seorang ketua pembangkang? Suka menghuru hara negara & rakyat? Apakah keuntungan yang rakyat dapat dari kata nista ini?

    Sunday, May 8, 2011

    Pembangkang guna pendekatan baru pada PRU13



    MUAR 8 Mei — Pakatan pembangkang akan menggunakan pendekatan baru untuk menjatuhkan Barisan Nasional (BN) dengan menumpukan sasaran mereka terhadap UMNO pada pilihan raya umum ke-13 nanti, kata Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman.

    Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri itu berkata, pendekatan ini dilakukan setelah matlamat mendapatkan sokongan 80 peratus pengundi bukan Melayu dalam bandar dalam pilihan raya umum 2008 telah tercapai.

    Pakatan tersebut kini menggunakan slogan undilah calon Melayu asalkan bukan dari UMNO berbeza dengan pilihan raya umum lalu yang mengajak pengundi beralih kepada pembangkang asalkan bukan BN sehingga calon MCA dan Gerakan mengalami kekalahan teruk di Johor.

    "Pendekatan terbaru yang dimulakan sejak dua tahun lalu semakin rancak selepas pilihan raya Dewan Undangan Negeri Serawak yang menyaksikan pembangkang menguasai kerusi kawasan bandar dan pekan pada 16 April lalu,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO Bahagian Ledang di Serom, Sungai Mati, di sini hari ini. — Bernama

    pemudatg kata: Inilah sikap pakatan haram yang menggunakan pendekatan rasis dan memecah belahkan rakyat demi kepetingan politik mereka. 

    Rampas kedudukan Islam wujud



    KUALA LUMPUR 7 Mei - Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin mendakwa memang wujud gerakan oleh pertubuhan agama lain untuk merampas kedudukan Islam sebagai agama rasmi Persekutuan.

    Katanya, beliau menyedari kewujudan gerakan itu setahun yang lalu dan ia bergerak secara senyap dalam usaha cuba menghakis kedudukan agama Islam sedikit demi sedikit.

    Katanya, perjuangan pergerakan itu berlandaskan kepada 14 tuntutan seperti yang dikemukakan oleh pihak pembangkang kepada Suruhanjaya Antara Agama (IFC).

    "Saya difahamkan antara perkara yang mereka perjuangkan ketika ini adalah untuk mengkategorikan golongan di bawah 18 tahun sebagai 'tidak beragama' dan mereka hanya boleh memilih agama apabila mencapai usia tersebut.

    "Alasan yang digunakan adalah bagi menyelesaikan masalah penetapan agama anak yang sering menjadi perdebatan di negara ini apabila salah seorang daripada ibu atau bapanya bukan beragama Islam.

    "Selain itu, saya juga difahamkan bahawa pergerakan ini sedang berusaha untuk membolehkan persatuan agama lain 
    ditubuhkan di peringkat sekolah rendah dan menengah," katanya ketika ditemui pada perhimpunan pemimpin pertubuhan-pertubuhan Islam Malaysia, di sini hari ini.

    Menurut Zulkifli, tuntutan-tuntutan tersebut akan disuarakan menerusi ahli Parlimen yang mewakili pertubuhan agama tersebut.
    "Jadi, saya harap kerajaan mengambil berat perkara ini. Kita tidak menafikan hak kaum lain untuk mengamalkan fahaman serta agama mereka, tetapi jangan sekali-kali cuba mencabar Islam," katanya.

    "Saya juga menyeru semua umat Islam di negara ini supaya bersatu. Kita semakin lemah dan berpecah-belah sejak akhir-akhir ini, sebab itu golongan yang dengki dengan kita, dengki dengan Islam semakin berani mengambil kesempatan," jelasnya.

    pemudatg kata: Ini bukan suatu kebetulan, tetapi pastinya ianya merupakan suatu organisasi yang wujud secara senyap dan bergerak secara aggresif. Dari mana sumber kewangan ini masuk? Siapakah dalang di sebalik organisasi ini? Apakah "blue print" untuk mejayakan sesuatu agenda itu? Siasat sebelum terlambat.....

    Saturday, May 7, 2011

    Wahai MELAYU Bersatulah Kita

    video

    Bangkitlah wahai MELAYU. Bersatulah kita.....
    Diharap lagu ini akan menjadi pemangkin semangat kita untuk Bersatu khususnya Generasi Muda

    Copy posting dari The Unspinners
    Utusan kini dijadikan kambing hitam dan dianggap musuh oleh puak pelampau Cina.

    Bangsa Cina sering kali menulis artikel didalam ruangan Editorial di akhbar Cina untuk mendesak Kerajaan memenuhi kehendak mereka dan ada diantara artikelnya memberikan kata dua kepada kerajaan sekiranya permintaan ini tidak dipenuhi.

    Adakah orang Melayu sedar akan perkara ini? Adakah Melayu pernah berbuat apa tindakan didalam perkara ini?

    Jesteru itu, kenapa perlu DAP dan MCA bergabung untuk memboikot Utusan? Ini merupakan peperangan terbuka yang dilancarkan terhadap akhbar Melayu dan orang Melayu seharusnya sedar dan bangkit dari lamunan!

    Kita mahu ingatkan kepada semua yang suka mengusik kepentingan Melayu agar lebih berhati-hati. Api yang dinyalakan akan membara sekiranya kita tidak mengawalnya, dan jangan melihat hanya Melayu yang diluar ini, pikirkan juga Melayu yang ada di kem-kem askar!

    Baca seterusnya di Suara Pemuda

    Apa salahnya utusan gesa melayu untuk bersatu? Adakah dengan bersatunya Melayu, kepentingan bangsa lain akan terjejas. Tidak ada. Habis itu kenapa takut sangat?

    Friday, May 6, 2011

    PM ajak ahli UMNO bangkit tawan Selangor


    SHAH ALAM 5 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru seluruh ahli UMNO termasuk pemimpin veterannya agar menguatkan iltizam untuk bangkit semula memastikan Barisan Nasional (BN) berkuasa kembali di negeri ini.

    Perdana Menteri menegaskan, seluruh ahli parti keramat itu perlu bersama-sama untuk membetulkan segala kelemahan dan kezaliman kerajaan negeri sekarang.

    "Jangan biarkan maruah kita tercemar dan tercalar. Kita wajib kembalikan kuasa ke tangan UMNO sebagai parti keramat.
    "Kita mesti susun semula barisan, kuatkan semangat dan iltizam untuk bangkit dengan penuh semangat bagi menebus kekalahan," tegasnya.

    Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis Malam Pemimpin Bersama Rakyat - Rakyat Didahulukan di Pusat Konvensyen Shah Alam di sini malam ini

    Hadir sama Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri, Datuk Seri Noh Omar dan Pengerusi Veteran UMNO Malaysia (Selangor), Datuk Abd. Samad Maharuddin.

    Majlis itu dianjurkan oleh Veteran UMNO Malaysia (Selangor) dan dihadiri lebih 1,000 pemimpin dan ahli veteran UMNO Selangor.

    Thursday, May 5, 2011

    Sentimen simpati Pakatan Perak pasca-Februari ’09 mula pudar


    KUALA LUMPUR, 5 Mei — Sentimen marah di kalangan rakyat berhubung tindakan Barisan Nasional (BN), yang didakwa merampas kerajaan negeri Perak awal 2009, kelihatan mula pudar dengan kajian terbaru menunjukkan bilangan kerusi yang boleh dimenangi Pakatan Rakyat (PR) merosot.
    Bilangan kerusi boleh dikuasai PR jika pilihan raya diadakan sekarang hanya sekitar 33 berbanding 40 kerusi yang diramalkan sejurus selepas krisis politik Februari 2009.
    Kajian pendapat umum yand dikendalikan PR sejurus selepas peristiwa Februari 2009 menunjukkan perikatan tiga parti itu boleh menyapu sehingga 40 kerusi ataupun majoriti dua pertiga daripada 59 kerusi di Dewan Undangan Negeri.
    BN memiliki 28 kerusi sekarang dan mempunyai sokongan empat Adun yang mesra perikatan itu selepas keluar komponen PR.
    Bagaimanapun kajian yang sama, yang diadakan PR Perak awal tahun ini menunjukkan ia hanya boleh memenangi 33 kerusi jika pilihan raya diadakan sekarang.
    “Sentimen sangat tinggi pada 2009. Sejak itu orang ramai sudah mula bertenang,” kata Pengerusi DAP Perak Datuk Ngeh Koo Ham kepada The Malaysian Insider.
    PR memenangi 31 kerusi pada pilihan raya umum 2008. Bagaimanapun tiga Adun masing-masing dua dari PKR dan seorang wakil rakyat DAP keluar parti menyebabkan kerajaan negeri pimpinan PR tumbang.
    Pada Jun lalu, Adun Malim Nawar Keshvinder Singh, juga meninggalkan DAP, untuk menjadi wakil rakyat mesra BN.
    Justeru, BN mempunyai kekuatan 32 anggota berbanding 27 wakil PR.
    Ngeh juga berkata, maklum balas peribadi daripada pengundi-pengundi Perak menunjukkan mereka kurang berminat dengan isu pengambilalihan kuasa dan mahukan kedua-dua perikatan berkhidmat kepada rakyat.
    “Selepas kami mengadakan mogok lapar pada Mei dan mencabar kesahihan kerajaan negeri BN pada beberapa sidang (Dewan Undangan Negeri), orang ramai mula memberitahu kami bahawa mereka menerima mesej dan sudah tiba masa bagi kami untuk bergerak ke depan,” kata beliau yang juga Ahli Parlimen Beruas.
    Dengan momentum kelihatan beralih kepada BN, Ngeh berkata, PR kemungkinan cuba menimbulkan balik isu ini ketika pilihan raya umum akan datang.
    Kata beliau, pihaknya juga telah bersetuju untuk mengekakan Datuk Seri Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar jika PR memperoleh kerusi terbanyak.
    “Satu persoalan yang pengundi-pengundi Perak mesti putuskan ialah MB yang mereka inginkan?” katanya lagi.  - Malaysian Insider

    pemudatg kata: Ko ingat ko boleh menang ke pilihanraya nanti, pergi mampos la ko Nizar ngok...cakap mcm badut la ko nih...bodoh piang la... Sekor lagi si Ngeh ni. Kasi pakat lanyak PR cukup2 masa pilihanraya nanti...