Tuesday, July 26, 2011

Pas dicabar berani tuntut lebih kerusi





KUALA LUMPUR 25 Julai - Pas hari ini dicabar supaya berani berhadapan dengan DAP dalam menuntut jumlah kerusi yang lebih besar pada pilihan raya umum akan datang.
Menurut pengendali blog RBF Online (ruangbicarafaisal.blogspot.com), jika benar Pas mahu menggantikan UMNO, mereka juga perlu berani mengumumkan bahawa Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri perlu dipegang oleh parti itu jika pembangkang menang dalam pilihan raya nanti.

"Kalau Pas benar-benar nak ganti UMNO mereka mesti umum seperti itu, barulah kata-kata mereka boleh dipercayai. Saya sendiri pun berani sokong Pas kalau mereka berani umum tanpa sebarang bantahan daripada DAP.
"Jawatan Pengerusi pakatan pembangkang dipegang oleh Pas, Jawatan Timbalan Pengerusi juga oleh Pas, Setiausaha, Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Menteri Pelajaran adalah daripada Pas termasuk jumlah kerusi yang Pas bertanding mesti lebih 50 peratus.

"Kalau kamu (Pas) nak ganti UMNO, kamu kena tunjuk kamu kuat dan berkuasa dalam pembangkang. Kamu mesti bertanding lebih daripada kerusi yang UMNO bertanding. Minta dengan DAP kamu nak 120 kerusi. Setakat 80 kerusi tak payah nak temberang orang Melayulah yang kamu boleh ganti UMNO," katanya.
Jelasnya, dalam 222 kerusi Parlimen, Barisan Nasional (BN) bertanding di semua kerusi dan daripada jumlah itu, kerusi yang ditandingi UMNO adalah 117.

"Bagaimana Pas kata mereka nak ganti UMNO kalau mereka hanya sasar bertanding di 80 kerusi Parlimen? Tak sampai 50 peratus pun.
"Itu pun kalau mereka dapat 80 kerusi tersebut. Buatnya DAP atau Karpal Singh berdehem sikit terus mereka kecut, tukar jadi 40 kerusi sahaja. Sejarah telah membuktikan banyak kali Pas terpaksa menyembah kepada DAP termasuklah yang masih segar dalam ingatan kita yang terjadi dua minggu lepas di Kedah.

"Dalam pilihan raya umum lalu, Pas hanya bertanding di 66 kerusi (Parlimen) dan menang 23 kerusi sahaja. Adakah DAP akan beri tambahan 14 kerusi lagi? Silap-silap kurang lagi daripada 66 kerusi yang mereka dapat," katanya.
Atas dasar itu, tambahnya, Pas hanya menipu orang Melayu semata-mata hendak mendapatkan undi.

"Bila dah dapat kuasa kelak, diserahkan kepada DAP. Mereka dapat jawatan menteri seorang dua, kemudian dilimpahi dengan projek dan wang oleh DAP, duduk diam-diam.

"DAP suruh tandatangan, mereka pun tandatangan. Cakap lebih sikit DAP sekeh kepala. Habis waktu pejabat, malam naik pentas ceramah pergi ceramah tipu Melayu lagi dan puja-puji DAP. Akhir sekali hancur negara," tegasnya.

pemudatg kata: Confirm tak boleh dan berani punye....teluq kena pegang dgn dapig....ha ha ha...kesian kesian....

No comments:

Post a Comment