Thursday, March 31, 2011

Hantu dan Jembalang Menyerang Sarawak...?



Kepada para pengundi di Sarawak, hendaklah sentiasa bersiap sedia sepanjang masa kerana terdapat Hantu dan Jembalang yang akan datang dan melakukan aksi-aksi "thriller".

Hantu dan Jembalang ini akan sedaya upaya akan cuba merasuk seberapa ramai pengundi-pengundi di Sarawak. Sebagai langkah bejaga-jaga, sediakanlah seberapa banyak perangkap untuk menangkap Hantu dan Jembalang ini. Jangan takut dan gentar untuk menangkap Hantu dan Jembalang ini, kerana mreka pun makan nasi dan makan mee. Mereka juga dapat dilihat dengan mata kasar samaada siang atau malam.

Tetapi Hantu dan Jembalang ini akan lebih aktif terutama sekali pada waktu malam untuk memberikan ceramah. Memang terar lah Hantu dan Jembalang ini boleh memberi ceramah....
Mari kita ramai-ramai tangkap itu Hantu dan Jembalang......  


KUCHING 30 Mac - Tan Sri Muhyiddin Yassin sekali lagi mengingatkan rakyat di negeri ini bahawa 'hantu dan jembalang' yang wujud pada pilihan raya negeri April ini hanya berjuang untuk puak serta suku-sakat mereka tanpa menghiraukan nasib rakyat secara keseluruhannya.

Timbalan Perdana Menteri berkata, ini kerana 'hantu dan jembalang' itu datang dengan 'mulut manis' membuat tawaran-tawaran yang disifatkannya sebagai pembohongan serta palsu semata-mata.

''Inilah waktu untuk rakyat Sarawak menolak hantu dan jembalang yang sebahagiannya datang dari Semenanjung dan sebahagian pula berada di negeri ini sejak sekian lama.

''Jadi ini adalah detik penentuan yang sangat penting bagi rakyat, satu penentuan masa depan yang lebih terjamin dengan memastikan Barisan Nasional (BN) mendapat sokongan padu rakyat lebih besar berbanding pilihan raya negeri sebelum ini," katanya.

No comments:

Post a Comment