Sunday, May 8, 2011

Pembangkang guna pendekatan baru pada PRU13



MUAR 8 Mei — Pakatan pembangkang akan menggunakan pendekatan baru untuk menjatuhkan Barisan Nasional (BN) dengan menumpukan sasaran mereka terhadap UMNO pada pilihan raya umum ke-13 nanti, kata Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri itu berkata, pendekatan ini dilakukan setelah matlamat mendapatkan sokongan 80 peratus pengundi bukan Melayu dalam bandar dalam pilihan raya umum 2008 telah tercapai.

Pakatan tersebut kini menggunakan slogan undilah calon Melayu asalkan bukan dari UMNO berbeza dengan pilihan raya umum lalu yang mengajak pengundi beralih kepada pembangkang asalkan bukan BN sehingga calon MCA dan Gerakan mengalami kekalahan teruk di Johor.

"Pendekatan terbaru yang dimulakan sejak dua tahun lalu semakin rancak selepas pilihan raya Dewan Undangan Negeri Serawak yang menyaksikan pembangkang menguasai kerusi kawasan bandar dan pekan pada 16 April lalu,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO Bahagian Ledang di Serom, Sungai Mati, di sini hari ini. — Bernama

pemudatg kata: Inilah sikap pakatan haram yang menggunakan pendekatan rasis dan memecah belahkan rakyat demi kepetingan politik mereka. 

1 comment:

  1. SEBAB TU PERJUANGAN PASRAEL NAK TEGAKKAN ISLAM DI LETAKKAN NO. 2 DLM SENARAI SELEPAS BANTU TEGAKKAN ANU ANUWAR DAN MENGKRISTIANKAN MESIA LEBEY DULU KEHKEHKEH

    ReplyDelete