Thursday, May 26, 2011

Pemilihan Pas umpama 'dam aji'



KUALA LUMPUR, 25 Mei - Bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Ghazali Ahmad menyifatkan, pemilihan parti itu umpama permainan dam aji.

Ini kerana kata beliau ia bakal menyaksikan pertembungan antara golongan ulama bagi merebut jawatan Timbalan Presiden tetapi dalam masa yang sama menyerlahkan percaturan kumpulan yang condong kepada Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim melaksanakan strategi mereka.

''Saya katakan begitu (umpama dam aji) kerana percaturan kumpulan yang condong kepada Anwar lebih bijak menyusun orang-orang mereka dan hanya 
menunggu masa untuk sampai kepada sasaran,'' katanya.

Bercakap kepada media UMNO Online, Ghazali berkata, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mungkin lemas dengan asakan puak-puak yang 'berkiblatkan' Anwar

Oleh itu, katanya,, Abdul Hadi perlu pantas melakukan sesuatu jika beliau mahu melihat parti itu terus bergerak sejajar dengan laungan bersama kepimpinan ulama.

''Pertembungan antara Nasharudin Mat Isa dengan Tuan Ibrahim Tuan Man sudah pasti akan memecahkan undi golongan ulama dan yang paling selamat adalah Mohamad Sabu dan kita andaikan beliau menang di kerusi berkenaan.

''Seterusnya di kerusi Naib Presiden, Datuk Husam Musa, Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar, kita turut buat andaian mereka mendapat kepercayaan perwakilan dan di situlah kita akan nampak berakhirnya kepimpinan ulama di dalam Pas,'' katanya.

pemudatg kata: Ada apa aku kisah?.... dam haji ke dumb dumb ke, memang mereka semua dah kena dumb pun oleh pok nik. Ikut je cakap pok nik, tapi pok nik tak tahu dia pun dah kena dumb oleh si nuar. Lagi la jadi dumbler.

1 comment:

  1. ULARMAK2 DLM PASRAEL DH MCM WATAK DUMB & DUMBER BROO. DIA BODOHKAN SESAMA DIA KEHKEHKEHKEH

    ReplyDelete